Ukrainan tilanteeseen liittyvien uutisten ja sosiaalisen median seuraaminen voi synkistää liiaksi ajatuksia ja synnyttää negatiivisia ajatuskehiä. Vaikka tilanne on vakava ja huolta aiheuttava on oman mielen hyvinvointia viisasta myös varjella uutisten seuraamista rajaamalla. Usein myös ajatusten jakaminen toisen kanssa helpottaa tunnekuormaa ja jäsentää mieltä. Joitakin helpottaa se, kun voi toimia jollakin tavalla tilanteen helpottamiseksi esimerkiksi rahallista tai muuta apua tarjoamalla. SOSTE on koonnut sivustolleen tietoa sekä järjestöjen kautta saatavasta keskusteluavusta, että kanavia sodan jaloissa olevien auttamiseksi ›

Muistipuiston Huolipäiväkirja (rajattu huoliaika) voi myös auttaa liiallisen, hyvinvointia nakertavan murehtimisen rajaamisessa ja omien ajatusten jäsentämisessä.

Tutustu tarkemmin Huolipäiväkirjaan ›

 
Verkkopalvelussa käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja käyttöä koskevien tilastojen keräämiseen. Voit valita hyväksytkö evästeiden käytön. Lisätietoja evästeiden käytöstä Evästeasetukset